joi, 10 martie 2011

Bătrânul și oile

Totuși, țara noastră are multe locuri frumoase...
Bunăoară, vineri, am fost cuprins de o dorință puternică să părăsesc aglomerația și zgomotul orașului și am hotărât să găsesc un loc unde natura era mai puțin explorată de om.
Așadar, cum rătăceam eu prin păduri, am ajuns la un deal mare, fără copaci. În vârful dealului era o stână. Iar oile pășteau fericite în lumina soarelui. Iarba de sub picioare era grasă și moale.
Am urcat până în vârful dealului. Lângă stână se odihnea un cioban bătrân. M-am apropiat de el. Chiar din privirea lui am înțeles că a trecut prin multe în viață și cu siguranță voi avea ce să învăț de la el.
Bătrânul s-a dovedit a fi destul de sociabil și ne-am împrietenit repede.
M-a poftit înăuntru, mi-a dat o bucată de brânză și am început să vorbească despre viața sa. Erau niște istorii interesante și timpul a trecut repede. Deja se făcuse seară și el, după ce strânse oile, aduse niște frunze de cânepă, făcu două țigări din ele și îmi oferi una.
După ce am fumat și ne-am relaxat, bătrânul mi-a spus că îi place să trăiască singur, că viața de pustnic este mult mai frumoasă.
Atunci eu nu am mai rezistat și l-am întrebat:
- Dar cum rezolvi problema cu sexul?
Bătrânul zâmbi și îmi făcu un semn cu ochii să privesc către oi. Mi-am dat seama atunci. Viața de cioban l-a învățat multe. Mi-am dat seama că omul are o rațiune și o imaginație de nota zece. În cele mai grele situații omul se descurcă. Chiar și acest bătrân care se pare că a fost privat de plăcerea sexului, a găsit un mod de a rezolva această situație...
M-a cuprins un profund sentiment de respect față de acest bătrân. Automat, m-am gândit că el ar fi putut fi un bun politician.
- Am avut și capre mai demult. Dar ele nu sunt bune pentru sex. Ele se zvârcolesc și strigă și nu mă pot concentra, spuse bătrânul. Pe când oile stau cuminți și nu se zbat atunci când faci sex cu ele. Oile sunt cele mai blânde animale din câte am cunoscut. Problema e în berbeci. Ei sunt geloși și uneori se reped cu coarnele înspre mine dar eu îi pun la tăiat dacă văd că sunt obraznici. De aceea am puțini berbeci în turmă și aceia sunt cuminți...
Am plecat a doua zi cu o dorință ascunsă de a mă face păstor de oi când voi fi mai bătrân.
Totuși, oamenii și animalele pot coexista armonios într-un mediu comun...

Un comentariu: